Együttműködés a kormány és a WizzAir között: újabb járatokat jelentettek be
2019. július 8. 17:12
Egyeztette érdekeit a magyar kormány és a WizzAir.

Ezáltal újabb desztinációk nyílnak meg ősszel az utazóközönség előtt.

Marosvásárhelyre naponta, Kazanyba heti két alkalom járnak majd a légitársaság gépei. Közben persze emlékezetes az is, hogy a WizzAir-t több botrány is megrázta az utóbbi időben, amely a megkérdőjelezheti a légitársaság törvényhez való hozzáállását.

Együttműködés a kormány és a WizzAir között: újabb járatokat jelentettek be

„Az ország határai a nemzet határaival nem esnek egybe” illetve Magyarországon „az exportnak és a GDP-nek az aránya az 86,5%, ezért a hatékony szállítás és gyors eljutás” a világ más pontjaira kritikus fontosságú a gazdasági növekedés szempontjából. Ezek indokolták Szijjártó Péter szerint azt, hogy a WizzAir-rel megállapodva újabb két desztináció lesz elérhető a magyar fővárosból. Egyrészt Marosvásárhely, ami nem számít új helyszínnek, az azonban mindenképpen újdonság, hogy naponta indulnak járatok oda és vissza is, a külügyminiszter szerint ez nemzetpolitikai fontosságú és október végétől indulnak majd naponta ezek a járatok. Az anyaországgal között lévő táv így akár egy nap alatt is teljesíthető, amely nem csak a kapcsolatot, de az ügyintézést is megkönnyítheti.

A másik desztináció eközben a külgazdasági vonalat erősíti – folytatta a politikus. Október végétől ugyanis Már nem csak Moszkvába és Szentpétervárra, de Kazanyba is eljuthat az utazni vágyó közönség Budapestről. Egy export-orientált országban ugyanis a gazdasági teljesítményt alapvetően is befolyásolhatják. Kazanyhoz a kétoldalú légiközlekedési megállapodást is módosítaniuk kellett – mondta el Szijjártó. Majd egy állami tenderen a WizzAir nyerte el a járatüzemeltetési jogot, így október végétől heti kettő közvetlen járat üzemel majd a két város között.

A WizzAir vezérigazgatója kiemelte, hogy a magyar piac egyik legnagyobb légitársaságáról van szó, ezért nem csoda, hogy a magyar kormány és vállalat időközönként egyeztetik prioritásukat.

Váradi József röviden a jövőbeli terveit is felvázolta, amelynek lényege, hogy még több helyre, még több utassal és még több munkavállalóval rendelkezzen 2027-re a WizzAir.

Az új járatokra kitérve pedig elmondta, hogy a kulturális-gazdasági kapcsolatok erősödhetnek Erdéllyel, már ami a marosvásárhelyi járatot illeti, Kazany esetében pedig azt emelte ki, hogy Kelet-Európa egy felfedezetlen piac, ahol nem csak a gazdaság, de a népességszám is erősödik.

Számos botrány övezte a WizzAir működését

A WizzAir fapados légitársaság már több alkalommal is botrányba keveredett az utasok nem megfelelő tájékoztatása miatt. Legutóbb június végén került be hírekbe az, hogy lerobbant a WizzAir egyik gépe Londonban, és egy repülőgépnyi ember rekedt ott. Az Index szerint a gépnek technikai hibája adódott, és a fedélzeten lévő embereket nagyjából három óra után szállították le a gépről. A beszámolók szerint az utasok csak egy részének tudott szállást biztosítani a légitársaság, sokan a reptéren éjszakáztak.

Nem ez volt az egyedüli eset az utóbbi időben, hiszen ugyancsak júniusban szintén több százan ragadtak külföldön, ezúttal Brüsszelben. Az eset azért is kavart nagy port, hiszen három momentumos politikus, Cseh Katalin és Donáth Anna EP-képviselők, illetve Berg Dániel elnökségi tag is azzal a járattal utazott volna Magyarországra. Cseh Katalin erről a Facebook-oldalán számolt be, ahol azt írta: „A WizzAir több, mint három óra várakoztatás után törölte a Budapestre tartó járatunkat, de ráadásul egy árva szó és minimális segítségnyújtás nélkül ott hagytak több száz embert éjfélkor a várostól egy órára lévő reptéren.”.

Ugyancsak az Index számolt be egy májusi esetről, amikor meghibásodás miatt szintén nem szállt fel egy a flottába tartózó Wizz-gép, csakhogy a társaság később értesítette az utasokat, hogy csak kisebb helyettesítő gépet tud üzembe állítani, így többen nem fognak tudni elutazni Budapestre. Akkor mintegy 50 utas maradt Frankfurtban.

A brüsszeli esetre egyébként a kormány is reagált. Kollégánk kérdésére a június 20-ai Kormányinfón Gulyás Gergely kancelláriaminiszter azt mondta, hogy „a WizzAir tűrhetetlen módon járt el”. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint olyan bírságot kellene kiszabni, ami visszatartja a légitársaságot attól, hogy máskor is hasonlóan járjon el.

Emlékeztetett: ilyenkor van egy szabályozás az EU-ban, hogy felajánlják, hogy milyen átszállással és hogyan lehet eljutni az úticélba és ott helyben ehhez kártérítést is adnak. Gulyás szerint ez még mindig sokkal olcsóbb kellene, hogy legyen, mint az a bírság, melyet kiszabnak a fogyasztóvédelmi eljárást végén.

atv.hu


Szerző: admin